Algemene voorwaarden

Dit zijn onze makkelijk leesbare algemene voorwaarden. Voor de officiële versie verwijzen we je graag naar deze versie van de algemene voorwaarden.

Print onze Algemene Voorwaarden (Klik op de link en gebruik CTRL-P om te printen)
Download onze Algemene Voorwaarden

DEFINITIES

In deze voorwaarden staan geen moeilijke definities. Is het toch niet helemaal duidelijk? Neem dan vooral contact met ons op. Dan leggen we het graag uit.

IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER

Hans Struijk fietsen is de grootste fietsenwinkelketen van Nederland, met winkels door heel Nederland. Als we nog niet bij jou in de buurt zitten, vind je een deel van onze collectie in onze webshop.

Wil je ons ontmoeten? Je bent binnen onze openingstijden altijd welkom in een van onze winkels (link: klik hier) of je kunt onze (online) klantenservice (link: klik hier) ontmoeten in ons hoofdkantoor.

Hans Struijk Fietsen
Hoofdkantoor
Postbus 61
5150 AB Drunen

Bellen kan natuurlijk ook binnen de openingstijden: 020-2352999 (lokaal tarief). Of stuur ons een e-mail per info@hansstruijkfietsen.nl, dan proberen we je zo snel mogelijk en binnen één werkdag een antwoord te sturen.

Je vindt ons trouwens ook nog op Facebook (www.facebook.com/HansStruijkFietsen) en Twitter (http://www.twitter.com/HansStruijk).

TOEPASSELIJKHEID

Wanneer je bij ons een aankoop doet, gaan jij en wij van deze voorwaarden uit. Daarom vind je deze voorwaarden op onze website terug. Als je dat liever hebt, kunnen wij je de voorwaarden ook per e-mail of zelfs per post sturen.

Voor sommige van onze producten kunnen specifiekere voorwaarden gelden. Mocht dat voor onduidelijkheid zorgen, dan weet je ons te bereiken. Dan zorgen we voor duidelijkheid in jouw voordeel.

HET AANBOD

Ons gehele aanbod vind je op onze website. We doen onze uiterste best om alles zo compleet en juist mogelijk te vermelden, zodat je de juiste keuze kunt maken en het aankoopproces van begin tot eind gemakkelijk verloopt.

DE OVEREENKOMST

Als je een bestelling bij ons plaatst, zorgen wij er voor dat je het bestelde zo snel mogelijk van ons krijgt. Natuurlijk krijg je per e-mail van ons een bevestiging van je bestelling, met alle gegevens van de bestelling. En bij levering ook een factuur, ook daar staan alle gegevens netjes op.

HERROEPINGSRECHT

Heb je je bestelling online gedaan en ben je uiteindelijk toch niet tevreden? Dan kun je het bestelde gewoon aan ons terugsturen of in een winkel van ons terugbrengen, zonder reden en binnen 14 dagen. Hou er wel rekening mee dat je het product ongebruikt én, indien van toepassing, in de originele verpakking aan ons teruggeeft.

Je mag dus een fiets passen, maar niet berijden. Want als je op de fiets gereden hebt, kunnen we deze niet meer aan een andere klant verkopen.

Wil je het bestelde artikel terugsturen? Neem even contact met ons op. Dan regelen we het met elkaar.

KOSTEN IN GEVAL VAN HERROEPING

Aan het terugsturen van producten zijn geen kosten verbonden, anders dan de verzendkosten. Dat wil zeggen dat je accessoires per post aan ons terug kunt sturen en fietsen weer door ons op kunt laten ophalen. Je laat het bestelde door ons weer ophalen? Dan storten wij je de productprijs minus de verzendkosten van de retourzending terug.

Vanzelfsprekend mag je het ook weer naar ons terugbrengen. In dat geval ontstaan er geen verzendkosten.

UITSLUITING HERROEPINGSRECHT

In principe kun je alles aan ons terugsturen.

DE PRIJS

Bij ieder product op onze site vind je de actuele prijzen en verzendkosten. Alle prijzen worden inclusief BTW getoond.

CONFORMITEIT EN GARANTIE

We doen ons uiterste best om het door jou bestelde juist aan je te leveren. Hebben wij toch een fout gemaakt? Laat het ons dan weten. Dan proberen we het met je op te lossen.

En vanzelfsprekend heb je op al onze producten garantie, waarbij wij uitgaan van de door de betreffende fabrikant bepaalde garantievoorwaarden. Heb je een garantieverzoek? Ook dat kun je ons laten weten, dan beoordelen wij dat graag en bedenken we samen met jou een passende oplossing.

LEVERING EN UITVOERING

Wij doen ons uiterste best het bestelde product zo snel mogelijk of op jouw voorkeursdag bij je te laten bezorgen of aan je te leveren. Mits het bestelde product op voorraad is en je vóór 17 uur bij onze webshop bestelt, kunnen wij het de volgende werkdag bij je laten bezorgen. Lukt dat toch niet, dan stellen wij je daar van op de hoogte en mag je altijd de bestelling annuleren.

Als wij het door jou bestelde product niet meer kunnen leveren, kun je altijd kiezen uit een alternatief product of ervoor kiezen de bestelling te annuleren.

Had je al betaald en je hebt geannuleerd? Dan storten wij het aankoopbedrag zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 10 dagen terug.

Is jouw bestelling niet in goede orde bij je aangekomen? Er mist iets, of het product is beschadigd? Dat valt onder de verantwoordelijkheid van Hans Struijk Fietsen. Laat het ons dan ook gelijk na de bezorging of levering weten, zodat we direct een oplossing kunnen bieden.

BETALING

Wij bieden je verschillende mogelijkheden om te betalen voor je bestelling. Haal je de bestelling op in een winkel? Dan kan je daar betalen. Kies je voor vooruitbetaling? Dan maken wij je bestelling direct na ontvangst van de betaling in orde.

Wij verzoeken je bij het betalen per vooruitbetaling altijd je bestelnummer te (laten) vermelden.

Zijn de betaalgegevens niet juist? Dan verzoeken wij je dat ons gelijk te laten weten.

KLACHTENREGELING

Af en toe gaat er iets mis met een bestelling of maken wij gewoon een fout. Dat is vervelend, vooral voor jou. Mocht je daarover een klacht hebben, laat het ons dan snel weten. We zullen onze uiterste best doen om het weer goed te maken.

De teamleden van onze klantenservice helpen je zo goed mogelijk. Toch nog niet tevreden? Vraag dan gewoon naar de manager. Hij hoort graag je klacht aan en bedenkt samen met jou een oplossing.

Oplossingen proberen we altijd gelijk te bedenken, maar uiterlijk binnen 2 werkdagen beloven we een oplossing aan te bieden.

Niet tevreden met de oplossing? Laat dat dan gewoon weten. Dan praten we er nog een keer over. Alsnog écht niet tevreden? Dan kun je jouw klacht ook indienen bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie via deze link.

GESCHILLEN

Als we er samen niet uit komen, dan is er sprake van een geschil. Dat kun je voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Zie voor de procedure www.sgc.nl. Of bel ons eerst nog met jouw voornemen. Dan proberen we het alsnog samen op te lossen.

BRANCHEGARANTIE

De Nederlandse Thuiswinkel Organisatie staat garant voor de nakoming van de beslissing van de Geschillencommissie Thuiswinkel. Oordeelt de geschillencommissie dat je een bedrag van Hans Struijk Fietsen tegoed hebt, dan staat de Organisatie tot een bedrag van €10.000,- per bindend advies voor de betaling garant. Als je van deze regeling gebruik wilt maken, dien je wel de Organisatie hiervan schriftelijk op de hoogte te stellen.

AANVULLENDE OF AFWIJKENDE BEPALINGEN

Mochten de bovenstaande voorwaarden veranderen, dan vind je die verandering op deze website. Let op dat deze voorwaarden een uitleg zijn van onze “officiële” algemene voorwaarden, die je hier vindt. Die officiële voorwaarden wijzigen alleen in overeenstemming met de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie en nooit in jouw nadeel.

Laatste aanpassing 11 april 2014

Kijk hier voor de uitgebreide, formele algemene voorwaarden